Is het een klacht of een melding?

U kunt een klacht indienen over het gedrag van een medewerker. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet juist bent behandeld.

Wilt u iets melden over de openbare ruimte? Is er bijvoorbeeld iets kapot? Of ervaart u overlast? Doe dan een melding openbare ruimte.

U kunt een klacht indienen als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door de gemeente Beesel

In sommige situaties hoeft de gemeente uw klacht niet in behandeling te nemen. Bijvoorbeeld als:

  • Uw klacht een situatie betreft die meer dan 1 jaar geleden heeft plaatsgevonden
  • Uw klacht een herhaling is van een eerder behandelde klacht

Indienen klacht

U kunt uw klacht op 4 manieren indienen:

  1. Online: geef uw klacht door met een digitaal formulier.

    Klacht indienen (Deze link gaat naar een externe website)
  2. Schriftelijk: stuur een brief waarin u uw klacht beschrijft. Stuur uw brief naar:
    Gemeente Beesel
    t.a.v. de klachtencoördinator
    Postbus 4750
    5953 ZK Reuver
  3. Telefonisch: bel ons tijdens de openingstijden van de klantenbalie via telefoonnummer: 077 – 474 92 92.
  4. Mondeling: aan de balie van het gemeentehuis of tijdens een persoonlijk gesprek

Welke gegevens hebben wij nodig?

Om uw klacht goed en snel te behandelen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer of e-mailadres)
  • De datum van de gedraging waarover de klacht gaat
  • Een beschrijving van het voorval en de gedraging (wat is er gebeurd, waar en wanneer is het gebeurd, welke medewerker wel team van de gemeente heeft zich iet correct gedragen en waar lijkt dit uit)
  • Wat u zelf een goede oplossing vindt voor uw klacht

Afhandeling klacht

De klachtbehandelaar neemt contact met u op om uw klacht met u te bespreken. Hopelijk vindt u dat uw klacht daarmee afdoende besproken is. Is dat niet het geval? Dan adviseert de klachtbehandelaar het college van burgemeester en wethouders over de vraag of de klacht terecht is of niet. Het college neemt uiteindelijk een standpunt in.

  • Wij laten u na het indienen van uw klacht weten dat wij deze hebben ontvangen.
  • Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
  • Binnen 6 weken handelen we uw klacht af. Hebben we meer dan 6 weken nodig om uw klacht af te handelen? Dan kunnen we deze periode met maximaal 4 weken verlengen. Wij laten u dat weten. Verdere instemming kan alleen als u daar schriftelijk mee instemt.
  • Kunnen we uw klacht niet behandelen? Dan ontvangt u binnen 4 weken bericht daarover. Als uw klacht niet bij ons hoort, sturen we deze door of laten we u weten waar u met uw klacht terecht kunt.

De gemeente heeft de klachtenprocedure vastgelegd in de Klachtenverordening (Deze link gaat naar een andere website).

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u uw klacht binnen 1 jaar voorleggen aan de Nationale ombudsman (Deze link gaat naar een andere website). U kunt pas naar de Nationale ombudsman als de gemeente de klacht heeft behandeld.